SEO

להיות ראשון? זה מחייב  – קידום אתרים SEO

SEO graphSEO – שפירושו אופטימיזציה למנועי חיפוש  – Search Engine Optimization, הוא סדרה של מהלכים (טכניים), שנועדו לתאם ככל האפשר בין ממשק האתר עליו מבוצעת אופטימיזציה לבין מנוע החיפוש של גוגל. שירותי SEO הוא מהלך מחייב בכל תהליך קידום אתרים.

גוגל הוא כיום מנוע חיפוש פופולארי מאוד בישראל ובעולם. כאשר שולחים בגוגל שאלה או חיפוש, מתקבל עמוד תשובות עם קישורים לאתרים רלוונטיים. המחפשים נכנסים רק למספר קטן של קישורי-תשובות, אלו הנמצאים קרוב לראש העמוד. כלומר כל אתר אינטרנט המעוניין בתנועה ערה של גולשים – שואף להגיע לתחילת עמוד תוצאות החיפוש.

התחרות גדולה. על מנת שאתר יוכל להתברג במקומות הראשונים בחיפושים רלוונטיים, יש לבצע תהליך מקצועי של קידום האתר במספר רמות במקביל:

  • לשפר את התוכן – עליו להיות רלוונטי ומעודכן
  • לבדוק ולשדרג את האתר מבחינה טכנית
  • לבצע SEO- אופטימיזציה למנוע החיפוש של גוגל

הבא נבדוק לשם מה כדאי לבצע תהליך של קידום אתר בשילוב SEO.

מדוע צריך לבצע לאתר קידום וSEO?

ישנם שני סוגי קידום אתרים: אורגני וממומן. קידום ממומן מתבצע על ידי פרסומות ו"הקלקות" בתשלום. מאמר זה מתייחס לקידום אתרים אורגני בלבד. אתר שיעבור תהליך קידום אורגני ו- SEO, יוכל להתקדם למקומות הראשונים בגוגל, ולהישאר שם לאורך זמן. להופעה בראש הדף בגוגל יש משמעות כלכלית מובהקת: באתר עסקי – פירוש הדבר הוא הגדלת של מספר הגולשים, כלומר סגירה של יותר עסקאות מכירה. תהליך קידום חכם משולב SEO עשוי להביא לעלייה של מאות אחוזים בהיקף העסקאות!

בקידום ואופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) של אתרים שאינם עסקיים, ניתן לקבל ערך מוסף שווה כסף, קישורים לפרסומות וכדומה. אפשר לומר שהשקעה בתהליך הקידום ו- SEO באתר היא השקעה מניבה: משקיעים כסף וזמן בתהליך מקצועי ומקבלים תוצאות – פי עשרות מונים!

כיצד מתבצעים הקידום וה SEO לאתר?

קידום אתרים ו-SEO הם תהליכים מקצועיים מורכבים, הנמשכים לפחות שנה, ומתבצעים על ידי חברה או מקדם אתרים המתמחים בכך. (הבטחות לתהליך קצר יותר עלולות להזיק!).

המחפשים בגוגל נותנים בו אמון שהוא ייתן את התוצאות הטובות ביותר עבורם; בעלי האתרים מצפים לכך שיקבלו גולשים איכותיים, אלו שבדיוק חיפשו אותם. כלומר גוגל משרת נאמנה את שני הצדדים, ולכן שואף לדיוק מקסימלי: אתרים שנותנים מענה מדויק לגולשים יקודמו יותר.

כדי לאפשר דיוק מרבי יש להתאים את האתר ככל האפשר לנושאי החיפוש הרלוונטיים עבורו ולבצע אופטימיזציה (SEO). לשם כך יברור המקדם מילים וביטויי חיפוש מדויקים עבור האתר. הוא גם יבצע בדיקה של הסביבה התחרותית – ככל שיש יותר תחרות, תהליך קידום ו SEO יהיו ארוכים ומורכבים יותר.

במסגרת פעולות ה-SEO יבצע מקדם האתר:

  • עדכון תוכן איכותי ומעניין
  • ארגון הדפים
  • שיפור הנגישות וזמן עליית האתר
  • ביצוע קישורים רלוונטיים ואיכותיים

SEO – לדבר בשפה של גוגל

מהו הערך המוסף של ה SEO – אופטימיזציה למנוע חיפוש, לתהליך הקידום? מנוע החיפוש של גוגל משקלל נתונים שונים של האתר על ידי אלגוריתם מורכב. מטרת SEO זה לבצע אופטימיזציה כדי לאפשר לגוגל "להכיר בערכו" האיכותי והמקצועי של האתר, שהוא גם טוב יותר מהמתחרים ולכן כדאי לקדם אותו. כלומר, SEO משפר את הסינרגיה בין האתר לגוגל, ומאפשר "הידברות" ביניהם.

לסיכום, כל אתר ובעיקר אתר אינטרנט עסקי, שמעוניין להתקדם למקומות הראשונים בגוגל, להישאר שם לאורך זמן ולהגדיל את תנועת הגולשים בתוכו, חייב לבצע תהליך של קידום אתרים מקצועי בשילוב SEO.

פנו עכשיו אל חברת קידום אתרים – פוטנציאל הרווח עצום!


רשום ב: מאמרים